Min älskade älskling...

Måste bara få vara dryg och berätta att jag är världens lyckligaste tjej.
Jag är så kär och min fästman är den bästa och mest kärleksfulla människa
på hela jorklotet. Ser så fram emot vårat bröllop.
Tack alla högre makter för att ni förde honom till mig och gav honom ett
oerhört tålamod!

Wherever I lay my hat thats my home...

En 3 veckor lång semester som gick i livets alla tecken. Den startade med en visfestival på Långholmen. Många bra artister och soligt väder. Vi sov på ett hotell/vandrarhem som var beläget i ett gammalt fängels. Trånga klaustrofobiska celler men mysigt planerade. Sen på måndagen, den första semesterdagen så tog vi båten och drog ut på en långseglats. Första stoppet blev i Bubbholmen med grillning och blåst..sen drog vi mot Borgåsund som blev nästa övernattning. Sedan ut mot Strängnäs och vidare mot hufvudstaden. Hela denna vecka var det gassande sol och helt fantastiskt väder. Vi lagade lunch på båten och åt middag i hamn. Hade högläsning och lyssnade på sommarpratare...Väl framme i Stockholm angjorde vi bryggan i Vasahamnen då även regnet gjorde oss sällskap. Vi åt sillunch och drack snaps och öl. Sen läste vi lite i boken och myste tills det blev middag vid Grönan. Vi gick dock ej in på nöjesfältet pga att det var 1 timme innan stängning men även endast någon vecka efter karusellskandalerna på Lissan. På lördagen kom två vänner till storstaden och vi gick för att se pridetåget i spöregnet. Blev en rolig eftermiddag ändå. På väg hem stannade vi till på ett café för att softa ett tag. Innan vi gick skulle jag besöka toaletten som visade sig vara den vackraste av toaletter. Väggarna var mörkgröna med gröna tegelplattor som dekor. En silverspegel så stor att den nästan täckte hela kortsidan och en kristallkrona i taket. Svårt att beskriva men inrtycket var makalöst. Vi vandrade hemåt och stannade till för att köpa ingredienser till middagen. Den avnjöt vi i båten och det som bjöds var: räkor, baguetter, ost, skagenröra, kex, vindruvor, vin mm. Söndagen startade med ett besök på vasamuseét sen tog vi oss till Mosebacke för att fira "Cornelisdagen" tilsammans med bla Janne Åström, Peter Carlsson, Marie Bergman, Lannie Norman, Lars Demian, Rickard Wolff och allas våran Stefan Sundström. Det var en lysande dag fylld med mat ,öl och drinkar. På kvällen kom regnet igen men i helhet var det en strålande dag på alla sätt. Vi tog Djurgårdsfärjan hem igen. Dagen efter tänkte vi dra ut i skärgården men våra trevliga båtgrannar upplyste oss om att det var på väg att blåsa upp till storm. Vi tog därför vägen förbi Ekerö igen där vi kunde ligga lite i lä. Precis när vi hade kommit fram till bryggan och skulle angöra den så började det att spöregna och blåsa. Vi kröp in i båten och blev kvar hela kvällen. Vinden tilltog och natten blev ganska otäck med rädslan av att blåsa in i bryggan så Mikael gick ut flera gånger i regnet och spände tamparna. På morgonen efter en halvt sömnlös natt så upptäckte vi att både sängkläder och madrasser var genomblöta. Efter 17 timmars konstant regn hade det läckt in både här och där i båten. Dessutom så hade vi blöta regnkläder och handdukar som vädrade torka då temperaturen ute låg på 13 grader och regn. Dagens utmaning blev att ta sig till närmaste affär för att inhandla mat. Eftersom vi missade bussen med 1 minut , vi såg den glida förbi på vägen längre fram, så återstod det bara att vandra 4 km i regnet. Men vi var inte bittra för det. Vi levde på hoppet och kärleken och önskan om lite mat. Hela kvällen satt vi i båten, fortfarande inblåsta med lite lägre humör än tidigare. Det var ruggigt, rått och kallt. Svårt var det av sova också. Vi beslöt oss för att åka hem dagen efter, nu var det inte lika roligt längre. Vi klev upp tidigt och åkte hela dagen för att slutligen ca 20.00 vara placerade vid våran ytterdörr. Jag kan säga att sängen har aldrig någonsin varit så skön att ligga i. Vi vaknade av att regnet smattrade på fönstret. Västerås verkade inte ha nå bra väder att bjuda på framöver så vi gick ner till Ticknet och bokade en utlandsresa. Sen blev det soffan och en film resten av dan. På fredagskväll var det lite festligheter på gång så det kom över lite bekanta. Lilly sov över och dagen efter så åt vi frukostbuffé och strosade på stan. Mikael hade åkt till en sommarstuga i Laggabo med gänget för att äta kräftor och umgås. På morgonen dagen efter kom han hem och då hade jag packat och fixat iordning allt inför resan så det var bara att bege sig mot Arlanda. Ca 19.15 grekisk tid befann vi oss på ön Lesbos. Den tredje största grekiska ön. Det tog 1,5 timme med buss innan vi anlände till hotellet. Hungern var dominernade nu så vi gick ner till byn och in på första restaurang. Strax innan middagen var klar så började det blåsa och servitören undrade hur långt vi hade hem så vi forstod att något oväder var på gång. Just när vi stänger dörren till hotellet så hör vi hur det börjar smattra på fönstren. Senare på kvällen regnade det oavbrutet och de höga åsksmällarna avlöste varandra och ekade mellan bergen. Dagen efter var mulen och det sprack inte upp förrän på eftermiddagen så vi börjde tro att vädret förföljde oss och att det bara var att gilla läget, som Tomas Ledin skulle ha sagt. Men hotellägaren upplyste oss om att det inte hade regnat på 4 månader så vi lugnade oss och fick därmed 6 dagars gassande sol att njuta av. Vi hyrde en vespa och körde runt på ön. Vi åt, dack, solade och badade för mycket. Men resan var nödvändig och vi var tacksamma att vi åkt.
Kort sagt...semestern innehöll både det ena och det andra men sammanfattningsvis så var den kanon. Över förväntan.
Många oförglömliga minnen och bilder. Nu är det bara nya tag med träningen som gäller för familjen Harrysson/Rahunen.

Socionomtanten...

Helgen har varit superb. Fredagskvällen började med att utforska den nya gallerian.
Blev lite besviken. Är trött på alla dessa 1000 olika klädbutiker, hade nog nån naiv
dröm om att hela gallerian skulle vara en saluhall...men, men.
Därefter tog vi en promenad på 1,5 timme. Sen handlade vi och gick hem och åt.
Det blev räkor, sallad med mögelost, vitlöksbaguetter och lite vitt vin.
Innan maten blandade även älsklingen iordning en bombay saphire som var
utsökt. Sen somnade vi i soffan båda två. Sovmorgon följt av träning, därefter strosade vi
lite på stan och åt en lunchbuffé på La pasta. Sen gjorde vi oss i ordning för kvällens aktiviteter
och cyklade ut till Gryta. Det var grillfest med Mikaels gamla studiekompisar med respektive.
Vi fikade, grillade och hade det mysigt. Kl 03.00 på natten var vi hemma.
Söndagen bjöd också på sovmorgon sen gick vi ner till stadshotellet för en brunch.
Mycket god mat och trevligt sällskap. Vi stötte nämligen på Mange som också var där
för att söndagsgotta sig. Alltid lika roligt att samtala med den roliga människan.
Vi satt nog i säkert 2 timmar och bara va. Underbart.
Sen åkte vi till MediaMarkt och köpte en kolsyremaskin. Därefter till Avesta för besök
hos hela släkten samt middag hos mamma och träffade hennes nya utbytesstudent.
Sen hem och han mysa lite innan det var dags för natten.

Igår var min första dag i solan. Upprop och introduktion.
Idag jobbar jag förmiddag sen är det föreläsningar på eftermiddagen.
Nu är man igång som student!
Nice!

The dark knight...

Jag kan bara säga som så att flickan som avskydde fantasy, science fiction, serier mm
har blivit en kvinna som tycker att den här filmen är bra. Riktigt bra.
Mycket våld och effekter som jag tidigare inte gett mycket för tilltalar mig plötsligt.

Ett stort plus för mycket bra skådespeleri...

Morgan Freeman
Michael Caine
Heath Ledger
Maggie Gyllenhaal var suveräna!

Helt klart värd att se på bio!

Filmen får 4 starka fjärilar.

You have to kill me before I give up...

Igår efter jobbet nu när jag äntligen har vaknat ur mitt semesterkoma så insåg jag lika snabbt att jag inte tränat regelbundet på 3 veckor. Min ångest fick mig att kolla upp olika möjligheter. Jag mjukstartade med diskning sedan hade jag tänkt att gå på steppen men var tveksam då jag vet att detta pass är ganska lätt och jag ville pressa min arma kropp till det yttersta nu när jag legat på latsidan så länge. Sambon kom hem och skulle ge sig ut på en löprunda så han föreslog att även jag skulle med. Jag skrattade lite och förberedde mig för steppen men denne man är ihärdig ska ni veta gott folk, så han började försöka övertyga mig om att det vore så roligt att springa tillsammans.
Jaha nu skulle lilla jag som senast jag sprang  Vårruset fick tokont i knät och innan det inte hade löptränat på säkert 6 år springa 1 mil med en man som tränat hårt från och till under flera år, sprungit flera maraton samt tävlat i triathlon. Pressen var sådär lagom stor men jag gav med mig. Jag visste att jag skulle få ont i knät med jag visste även att jag måste träna inför tjejmilen nästa helg. Vi började löpa och spåret var väldigt fint. Det gick bra men sen började knät att värka. Jag sprang på ändå och tiden flydde väldigt snabbt. Mikael småpratade ganska mycket men jag var mest tyst. Lite förbannad för att jag ej kan springa på och ta ut mig riktigt pga knät. När vi hade ca 3 km kvar kom min mage igång. jag var nödig och det tryckte på ganska bra. Försökte öka lite på slutet och väl i mål tog vi bilen hem så fort som möjligt för det efterlängtade toalettbesöket. Sen blev det städning och matlagning innan vi försökte belöna oss med en film som vi självklart båda två somnade till, andra kvällen i rad.Imorse var mitt knä i uppror så nu har jag pratat med Pentti som tydligen ska vara en klippa på skador. Får se vad han har att säga nästa vecka.

Ikväll blir det bio "The dark knight"......betyg kommer imorgon.

Trevlig kväll!!!

Bells

Back on track...

Som en gammal Boppers skiva hette...hehehe...nörd!

Hemma från semestern och tillbaka på jobbet...
Börjar vakna till nu efter 2 dagar i dimman...
Vi kom hem från Grekland sent på natten i söndag sen var det bara att stiga upp
och gå till jobbet. Efter jobber köpte jag present och sen for vi till Hallsta och
firade syrrans kille som fyllde 35 år och även denna kväll blev sen.
Så igår blev det soffan hela kvällen till sängen tog vid. Så skönt.
Känner mig mänsklig idag, kanske till och med tar mig ett träningspass..
Hur som helst så är det farligt med semester-den gör en trött!!!

Redovisning för de senaste 3 veckorna kommer inom kort.